Online és offline marketing

Nem lehet meglepetés, hogy a marketing a tömeges médiával együtt változott. Ha a digitális a legjobb módja az online kommunikációnak, akkor miért nem lenne ez a legjobb módja a piacszerzésnek is?

Miért előnyösebb az online marketing, mint az offline?

Hol vannak az ügyfelei? Talán a reggeli újságjukat olvassák, miközben reggeliznek? Többé nem - az újság üzlet haldoklik. Hát akkor talán rádiót hallgatnak? A legtöbb magyar rádió szolgáltató nem ezt mondja. Rendben, akkor mi van a folyóiratokkal és a televízióval? Adjunk még két "nemet" a listánkra.

Ha a fenti folyamatot vágiggondolja, látni fogja, hogy a hagyományos médiák aktivitása vagy stagnál - mint a rádiók hallgatottsága, vagy teljesen megszűnik - mint például az újságok. A közönség már nincs ott - mind online vannak. Azért mindenki az online megjelenést választja, mert szignifikánsan olcsóbb olcsóbb és sokkal gyorsabban lehetséges közzétenni a híreket és történetet (vagy podcastot, videoblogot, bármit) az egész világon, mint amit tehetett volna a hagyományos médiával.

Nem lehet meglepetés, hogy a marketing a tömeges médiával együtt változott. Ha a digitális a legjobb módja az online kommunikációnak, akkor miért nem lenne ez a legjobb módja a piacszerzésnek is?

A közönségméret mellett az online marketing előnyös az egyszerű nyomonkövetés miatt, aminek segítségével újra lehet tervezni a vásárlási folyamatokat, lehetővé teszi a marketingkampányok könnyű elemzését és gyors korrekcióját oly módon, ahogy eddig soha nem lehetséges.

Korábban a marketing kampányt egyszer elindították, és várták az eredményeket. Kiszórták a szórólapokat, leadták a rádióban, és vártak. Most már valós időben követhetjük nyomon a kampányok teljesítményét, és ezer különböző paramétert látunk, amivel optimalizálhatjuk az eladásokat vagy a marketinget. Ez segít a költségek csökkentésében a digitális marketing terén (lévén, hogy sok felesleges munkát tudunk megspórolni), és nyilvánvalóan versenyelőnyhöz juttatja az erre összpontosító vállalatokat.

Az online marketing előnyei csak egyre nagyobbak lettek a mobil marketinggel. Mostantól elérheti közönségét bárhol és bármikor is - és attól függően, hogy a felhasználók platformja lehetővé teszi-e a hirdetések valós időben történő megjelenítését. Ezek jelentős előnnyel bírnak a hagyományos médiumokkal szemben.