Mi minősül online identitásnak?

A hatékény identitás több, mint egy logo, betűtípusok és színek. Minden az üzenetekről, a megbízhatóságról és a kommunikációról szól. Ha egy online arculat jól van felépítve, akkor a cég hírneve önmagában megbízhatóságot fog sejtetni.

  • Főoldal
  • Mi minősül online identitásnak?

Online identitás az, hogy kinek mutatja magát.

A cége csak egy Facebook profil, vagy elért már valamit? Bizonyított a felhasználóinak vagy vásárlóinak, akik elégedettek? Ezt Ön is meg tudja itélni egy cégről. A leendő ügyfelei figyelembe veszik a híreket, a blogját, a követőiket, és hogy mennyit járul hozzá az internethez (és általában a társadalomhoz).

A legtöbb ember számára a legnagyobb kihívás egynél több dolog (üzlet, videojáték stb.) kezelése jelenti. Gyakran előfordul, hogy az emberek úgy érzik, hogy saját maguktól képesek kezelni a Google Plust, a Facebookot, a blogozást, egy saját márka létrehozását, és természetesen még marad idejük az ügyfeleikre is. Tévednek.

Az online arculat kialakítása nem egy logó tervezése

A vállalkozása csak annyira jó, mint a hírneve. Nem számít, mennyire kiváló minőségű a termék vagy a szolgáltatás, ha a hírneve elrontja akkor meg fogja szenvedni az üzlete. Ma már nem csak az rossz, ha rossz hírneve van. Az is rossz, ha egyáltalán nem elérhető az interneten. Azzal, hogy nem jelenik meg a világhálón folyamatosan ügyfeleket és üzleti partnereket veszít el.

A hírnév pedig manapság már online épül. Még ha elsősorban tégla- és habarcs-üzletben utazik, az online hírnév menedzselés alapvető fontosságú. Még egyetlen rossz vélemény a Googlen vagy a Facebookon is rossz hírnevet okozhat. Hogyan vállalja az online hírnevet? Valójában jelentős számú vállalkozó és döntéshozó küzd ezzel a kérdéssel.

Az ügyfelek elégedettsége az ügyfelekkel szembeni átláthatóság fenntartásával és az ígéretek teljesítésével érhető el. Ha ezt nem teszi meg, akkor a játékban maradni lehetetlen. Egy másik elengedhetetlen egy csodálatos ügyfél-élmény eléréséhez egy udvarias és erős ügyfélszolgálati csapat. Az ügyfélszolgálati csapat kizárólag az ügyfelekkel foglalkozik, és kulcsszerepet játszik a vállalat növekedésében.

Egy ilyen kapcsolat első pontja pedig a weboldala lesz, hiszen az ügyfelei már biztosan megnézték a weboldalát mielőtt elmennek Önnel személyesen szót váltani. Ha a weboldalában nem csalódtak, minden információt egyszerűen és gyorsan kézhez kaptak, az már olyan mintha egyszer kezet fogtak volna.

Identitás kiépítése és fenntartása.

Napjainkban több millió vállalat létezik, akik minden egyes ügyfélért harcolnak egymással, melyeket több ezer kereskedelmi üzenetként élünk meg minden nap. Feliratok a boltok ablakain, hirdetőtáblák, televízió és rádió hirdetések, internetes hirdetések és üzenetek, közösségi média, a járművek jelzése. Bármerre is nézünk, éreztetik velünk, hogy gondolkodjunk, emlékezzünk az adott márkára, vagy melyikkel helyettesítsük a jelenlegit.

A hatékony branding létrehoz egy érzelmi kapcsolatot, amely jellemzően egy adott demográfiai, földrajzi vagy más gondosan azonosított csoportra irányul. A mai branding szinte már tudományos kérdéssé vált, ahogy üzenetünket egy egységes ötlet és vizuális stílus köré tudjuk alakítani, hogy ebben a végtelenül zajos tengerben kiemelkedjen.

Amikor a márka elemei valahogy nem illenek egymáshoz, akkor valami úgynevezett "kognitív disszonanciát" hoz létre, amely az agyat kikapcsolja. Ezért a nagy márkák kifejezetten figyelnek arra, hogy biztosítsák az üzeneteiket minden szempontból. Képzelje el, milyen hatással lenne egy olyan kiváló minőségű márka, mint például a Rolls Royce, ha rosszul kiválasztott betűtípust használna. Ehelyett bölcsen használnak egy egyszerű, tiszta betűtípust, hogy biztosítsák azt az eleganciát, amit az emberek a luxus márkától várnak.

Ezen nyilvánvaló valóságok ellenére több ezer olyan vállalat létezik, amik ezekkel az eszközökkel nem foglalkoznak, és ez egy hatalmas hiba. Íme, csak pár egyszerű szolgáltatás, amit nagyban növeli egy cégbe vetett általános bizalmat.

  • A céget lehessen megtalálni a keresőkben.
  • Amikor e-mailt ír egy cégnek, a weboldala és az e-mail címe egyezzen meg.
  • A cég weboldala gyorsan töltődjön be, akár otthonról, akár telefonról nézi azt.
  • A cég weboldalán keresztül lehessen kommunikációt létesíteni.
  • A cégnek legyen a Google-ben és a Facebookon is egy kész arculata.

A hatékony identitás több, mint egy logó, betűtípusok és színek. Szól a kommunikációról, a hirdetésekről, a hozzászólásokról, a termékek csomagolásáról, a képekről, amiket az ügyfelek felé mutatnak, a gépjárművek kinézetéről, az alkalmazottak általános elégedettségéről, még az egyenruháról is. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a márka hogyan fogható fel.