Napjainkban több millió vállalat létezik, akik minden egyes ügyfélért harcolnak egymással, melyeket több ezer kereskedelmi üzenetként élünk meg minden nap. Feliratok a boltok ablakain, hirdetőtáblák, televízió és rádió hirdetések, internetes hirdetések és üzenetek, közösségi média, a járművek jelzése. Bármerre is nézünk, éreztetik velünk, hogy gondolkodjunk, emlékezzünk az adott márkára, vagy melyikkel helyettesítsük a jelenlegit.
A hatékony branding létrehoz egy érzelmi kapcsolatot, amely jellemzően egy adott demográfiai, földrajzi vagy más gondosan azonosított csoportra irányul. A mai branding szinte már tudományos kérdéssé vált, ahogy üzenetünket egy egységes ötlet és vizuális stílus köré tudjuk alakítani, hogy ebben a végtelenül zajos tengerben kiemelkedjen.
Amikor a márka elemei valahogy nem illenek egymáshoz, akkor valami úgynevezett "kognitív disszonanciát" hoz létre, amely az agyat kikapcsolja. Ezért a nagy márkák kifejezetten figyelnek arra, hogy biztosítsák az üzeneteiket minden szempontból. Képzelje el, milyen hatással lenne egy olyan kiváló minőségű márka, mint például a Rolls Royce, ha rosszul kiválasztott betűtípust használna. Ehelyett bölcsen használnak egy egyszerű, tiszta betűtípust, hogy biztosítsák azt az eleganciát, amit az emberek a luxus márkától várnak.
Ezen nyilvánvaló valóságok ellenére több ezer olyan vállalat létezik, amik ezekkel az eszközökkel nem foglalkoznak, és ez egy hatalmas hiba. Íme, csak pár egyszerű szolgáltatás, amit nagyban növeli egy cégbe vetett általános bizalmat.